Портал Best Marketing предоставляет информационно-аналитические продукты по различным отраслям промышленности.
Цель портала Best Marketing своевременно обеспечить всех пользователей портала актуальной и точной информацией о рынках.
25 Декабря 2012
08 Февраля 2011
08 Февраля 2011
11 Января 2010
26 Декабря 2009
География исследования: | Украина |
Количество страниц: | 13 |
Стоимость, руб.: | 29 900 |
Способ предоставления: | электронный |
Галнафтогаз – третья по величине сеть автозаправок в Украине, в 2007 его доля в реализации составляет 7.7%, и около 30% в западном регионе страны. Галнафтогаз, являясь единственной публичной компанией в сегменте, не имеет внутренних перерабатывающих мощностей. Как следствие, компания свободна в выборе поставщиков (в 2007 импорт составлял 55% всех поставок). Продажи нетопливных товаров и услуг приносят 5% от общего дохода компании. Западный стиль менеджмента, независимость от крупных бизнес-групп, и выход на IPO в качестве цели (запланированній на 4 квартал 2009) обеспечивает прозрачность и высокие корпоративные стандарты управления.
Учитывая успех Галнафтогаза в развитии своей нетопливной бизнес-линии, мы предполагаем, что доля сопутствующих товаров и услуг в общем доходе вырастет до 6.6% к 2011, более чем вдвое, по сравнению с нашим предыдущим прогнозом. Это способствует увеличению суммарной прибыльности, так как нетопливные продажи более чем в 4 раза рентабельней торговли топливом.
Англоязычная версия отчета
Galnaftogaz is Ukraine's third-largest automobile fuel retailer, with 7.7% of the total volume of fuel retailed in Ukraine in 2007, and ~30% in western regions. It is the only public company in the segment. Does not have internal refining capacity, flexible in choosing suppliers (in 2007 imported products accounted for 55% of total supplies). Sales of non-fuel goods and services account for around 5% of total revenue. Western style management, independence from major business groups, and targeted exit through an IPO (planned for 4Q09) ensures transparency and high corporate governance standards.
With Galnaftogaz's success in developing its non-fuel business line over 2006-07, we assume the share of cross-sell goods and services in total revenues will reach 6.6% by 2011, more than double our previous forecast. This will induce higher aggregate profitability, as non-fuel sales have 4-5 times higher gross margins than fuel retailing.
We used DCF and asset-based methods to value Galnaftogaz.
1. Investment Summary
1.1 Higher share of non-fuel sales to prop up margins
1.2 Valuation upgraded, IPO remains a strong catalyst
1.3 Stock performance
1.4 Sector performance, 12M
1.5 Trading volume, USD ths
1.6 Key financials & ratios, USD mln
2. IPO parameters shaping up
2.1 Current ownership structure
2.2 After share conversion (Galnaftogaz shares into shares of GNG Retail)
2.3 After IPO (assuming additional share issue by GNG Retail and partial sellout by F.I.E.H)
2.4 What will be the price?
2.5 A bit of makeup
3. Revision of key forecasts
3.1 Forecast revision summary
4. Growth unlocked
4.1 Debt backing makes expansion plan more realistic
4.2 Development of cross-sell is crucial to profitability
4.3 Gross profit from goods and services, USD mln
5. Valuation
5.1 Valuation summary
5.2 DCF valuation
5.3 DCF output (base case)
5.4 Sensitivity of 12M DCF implied price, USD per share
5.5 Sensitivity of 12M DCF implied MCap, USD mln
5.6 Asset-based valuation
5.7 Galnaftogaz MCap implied by Russian acquisitions, USD mln
5.8 Sensitivity to EV per station, USD mln
5.9 Peer comparison
5.10 Peer comparison summary
6. Appendix. Comparable deals
6.1 Financial Statements, IFRS
6.2 Income Statement Summary, USD mln
6.3 Balance Sheet Summary, USD mln
6.4 Cash Flow Statement Summary, USD mln
6.5 UAH/USD Exchange Rates
7. Disclosures
8. Analyst certification
9. Investment Ratings
10. Disclaimer