О ПРОЕКТЕ

Портал Best Marketing предоставляет информационно-аналитические продукты по различным отраслям промышленности.
Цель портала Best Marketing своевременно обеспечить всех пользователей портала актуальной и точной информацией о рынках.

ОБЗОРЫ

25 Декабря 2012

Декабрьское предложение от Информационного агентства Credinform: 30% скидка на маркетинговые обзоры!
При покупке любого из предложенных только в декабре 2012г. исследований Вы сэкономите тысячи рублей, воспользовавшись скидкой 30%.

11 Января 2010

Антикризисная оперативная сводка по рынку очистных сооружений
Аналитическим подразделением ИА «Трейд.Су» - агентством «Бизнес-Монитор» был проанализирован рынок очистных сооружений Москвы, Московской области, а также Брянской, Калужской и Тверской областей.

26 Декабря 2009

Российский рынок мельниц для разрешения проблемы мокрой дезагрегации дисперсных частиц на протяжении 2007 - 2008 годов демонстрировал стабильную динамику развития. По сравнению с 2007г. рынок вырос примерно на 15%.
В развитии рынка мельниц в 2007 - 2008 годах действовал ряд тенденций и трендов: стабильно высокий спрос со стороны основных потребляющих отраслей (лакокрасочной, строительной, химической, рудной и нерудной, керамической).

ГОТОВЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ

Машиностроение


Автомобильная промышленность в Украине

География исследования: Украина
Количество страниц: 64
Стоимость, руб.: 29 900
Способ предоставления: электронный

Получить исследование

Аннотация

Исследование "Автомобильная промышленность в Украине" период 2005-2007 представлена с целью  проанализировать быстрое развитие украинской экономики (средний годовой темп роста реального ВВП был 6%) и увеличение спроса на перевозку (грузооборот удвоился) привело к повышению продаж новых машин на 156%. 

Описание

Солидное макроэкономическое состояние Украины (средний рост реального ВВП 6% за последние три года) обеспечило всплеск отечественного автомобилестроения. В среднесрочной перспективе мы ожидаем создания больших авто холдингов. В укрупнении могут вполне участвовать любые из торгуемых компаний. Публичное размещение холдингов послужит катализатором для отрасли. Среди торгуемых акций мы отдаем предпочтение автомобильному заводу «Богдан» (LUAZ), чей текущий план расширения, по нашим оценкам, не полностью заложен в цену акции.

Анализ и перспективы развития рынка

 Мы ожидаем, что в среднесрочном периоде, украинская автомобилестроительная отрасль испытает рост, выраженным двухзначным числом. В основе наших прогнозов лежат положительные перспективы реального располагаемого дохода (годовой рост 13% за 2008-2009), реального ВВП (7% годовой рост за 2008-2009), и грузовых и пассажирских перевозок.

Два ключевых фактора будут ограничивать рентабельность украинских автомобилестроителей: снижение импортных пошлин на автомобили на 15%-20%, вызванное вступлением Украины в ВТО и сложность переговоров с поставщиками автомобильных деталей. В то же время, производители грузовиков, меньше зависящие от зарубежных поставок, выглядят сильнее в плане защиты собственной рентабельности.

Стратегические планы холдингов, изобилующие катализаторами
В прошлом году Богдан и АвтоКрАЗ объявили стратегические планы о создании холдингов и последующем публичном размещении новых структур. Мы ожидаем первичное публичное размещение одним из автомобильных холдингов в 2008-2009. Планы владельца УкрАвто о создании автомобильного холдинга, на наш взгляд, несут высокие риски для акционеров, связанные с разбавлением активов УкрАвто. 

Англоязычная версия отчета 

Ukraine's solid macroeconomic backdrop (average growth over the last three years in real GDP at 6% and real disposable income at 16%) is providing the spark to the domestic automotive sector. On the mid-term horizon is the creation of larger auto holdings, which are likely to involve all traded names, to mixed benefit. Taking the holdings public will serve as catalysts. Our top pick in the segment is Bogdan Automobile Plant, on the strength of its current expansion plan, which we believe is not fully factored into its stock price.

Ukrainian macroeconomic backdrop paves the road

Over 2005-2007, the rapid expansion in the Ukrainian economy (real GDP growth at 6% CAGR) and accelerating transportation needs (freight turnover doubled) led to a 156% upshift in new car sales. We expect that in the mid-term, the Ukrainian automotive sector will enjoy double digit growth based on the sound outlook for real disposable income (13% annual growth over 2008-09), real GDP (7% annual growth over 2008-09), and freight and passenger transportation.

WTO & dependence on suppliers: margin constrictors

Two key factors will restrict Ukrainian car producers' margins: the 15%-25% drop in import duties for cars in 2009 as part of Ukraine's WTO accession accords and the high bargaining power of auto part suppliers. Meanwhile, with less dependence on the supply chain, truck producers (importing only xx% of parts vs xx% for car makers) will be better able to defend their margins.

Holdings' strategic plans rife with catalysts

Last year Bogdan and AvtoKrAZ announced strategic plans to create holdings and thereafter to take the new structures public. We expect IPOs by these automotive holdings over 2008-2009 to provide catalysts for underlying stocks. The plans of UkrAvto's owner to create a car distribution holding, in our view, carry high risk of asset stripping or dilution at UkrAvto.

Содержание отчёта
  • 1. Investment thesis
    Investment summary
    Ukrainian macroeconomic backdrop paves the road
    WTO & dependence on suppliers: margin constrictors
    Holdings' strategic plans rife with catalysts
    Recommendations
    Stock performance
    Stock performance, 12M*
    Trading volumes, USD ths
    Investment cases
    Bogdan. Valuation results, USD PER SHARE
    AvtoKrAZ. Valuation results, USD PER SHARE
    UkrAvto. Valuation results, USD PER SHARE
    Stock market monitor
    Sector introduction

    2. Market overview

    2.1 Behind the wheel: market drivers
    Europe's top 10 car markets in 2007, mln units
    #1 economic growth
    Passenger and freight turnover growth
    Nominal wages vs. new car sales
    Car penetration and GDP PPP per capita in selected countries, 2006
    #2 easier auto financing
    Auto lending dynamics in Ukraine
    Transportation equipment leasing in Ukraine, USD mln
    #3 replacement needs
    Age structure of vehicles in Ukraine in 2007
    Replacement forecast: Vehicles 1997 and older to be replaced by 2015
    Fees and taxes on used imported cars, USD/100 cm3 of engine capacity
    Registration fees for cars more than eight years old
    Excise taxes on cars more than five years old

    2.2 Car sector
    Demand trends
    Sales of new cars in Ukraine, ths units
    Ukrainian car market development, mln units
    Ukrainian car producers
    Ukrainian car market split by producers, 2007
    Ukrainian car producers (2007 Production/Capacity, ths units)
    Market share of ten most popular brands in Ukraine, 2007
    Share of cars sold in Ukraine by price segment, 2007
    Ukrainian car producers share of the domestic new car market

    2.3 Bus sector
    Demand trends
    Ukrainian bus market in 2007
    Split by class
    Split by average price
    Ukrainian bus market development, ths units
    Sales of new buses in Ukraine, ths units
    Ukrainian bus producers
    Ukrainian bus market split by producers, 2007
    Ukrainian bus producers
    Market share of ten most popular brands in Ukraine, 2007

    2.4 Truck sector
    Demand trends
    Ukrainian truck market in 2007
    Split by producers
    Split by capacity
    Demand for new Ukrainian trucks, ths units
    Light trucks 3.6-8 tons
    Heavy trucks: >16 tons
    Ukrainian truck market development, ths units
    Light trucks 3.6-8 tons
    Heavy trucks: >16 tons
    Ukrainian truck producers
    Market share of ten most popular brands in Ukraine, 2007
    Light trucks: 3.6-8 tons
    Main heavy truck producers in CIS

    2.5 Supply chain & WTO accession: margin restrictors
    Raw materials & assembly parts
    WTO entrance: Import duties set to lower
    Ukrainian import duties on automobiles
    Summary

    3. Company profiles

    3.1 Bogdan Automobile Plant
    Bogdan's share in new vehicle sales in Ukraine, 2007, by units
    Probable process of Bogdan's consolidation
    Increasing capacity at Bogdan, number of vehicles
    Production forecasts, units
    Profitability forecasts
    DCF output for base scenario, UAH mln, as of April 2009
    Comparative valuation
    Valuation summary
    Valuation results, USD per share
    Financial Statements, IFRS
    Income Statement Summary, USD mln
    Balance sheet summary, USD mln
    Cash flow statement summary, USD mln

    3.2 AvtoKrAZ
    Catalyst on the horizon: IPO
    AvtoKrAZ sales structure by segment, 2007
    Sales destinations, ths units
    Officially reported data remains opaque
    Key forecasts
    Forecast revisions for AvtoKrAZ
    Truck production and capacity utilization
    Profitability forecasts
    Implied prices by DCF scenarios, USD per share
    DCF output of base case scenario, UAH mln, as of April
    Sensitivity analysis
    Valuation results, USD per share
    Financial Statements, UAS*
    Income Statement Summary, USD mln
    Balance Sheet Summary, USD mln

    3.3 UkrAvto
    UkrAvto company (AVTO) ≠ UkrAvto brand
    Estimated structure of Tariel Vasadze automotive business
    Financial data and key ratios, 2008
    Risk of dilution
    Ukrainian car dealers, 2007
    Revenue structure of UkrAvto (AVTO)
    Key estimates for UkrAvto
    Valuation results, USD per share

    3.4 KrASZ Ltd
    CJSC Communal Transport Plant (Lviv Bus)
    OJSC Cherkasy Bus
    CJSC Eurocar
    CJSC Zaporizhya Automobile Plant

  • 4. Appendices
    Appendix A: Bogdan production line
    Appendix B: AvtoKrAZ production line

    5. Analyst Certification
    6. Investment Ratings
    7. Disclaimer

Получить исследование